«Жаман әдет» дегеніміз не ?
Жаман әдет – қажеттілікке айналған, іс-әрекет пен мінез-құлық арқылы көрінетін теріс бейімділік. Яғни, бұл баланың қалыпты өмір сүруіне және дамуына кедергі келтіретін мінез-құлық стереотипінің бір түрі.
Кейбір балалардың мінез-құлқында обсессивті әрекеттер жиі кездеседі: бұл олардың шаштарымен, құлақтарымен, еңкейіп кету, жүргенде аяқтарын араластыру, орындықта дірілдеу, шамадан тыс ым-ишара жасау, әңгімелесушінің жеңінен немесе түймесінен ұстау, олардың шаштарын теру әдеті. мұрын және толтырғыш сөздерді қолдану. Бірақ басқа да әдеттер бар. Бұл бас бармақты сору, ерін сору, киімнің немесе төсек-орынның жиектерін сору, тырнақ тістеу және баланы мастурбациялау. Баласының жаман әдетін байқаған ата-ана дилеммаға тап болады: әдетпен күресу керек пе, әлде бәрін сол күйінде қалдыру ма? Бір қызығы, екі сұраққа да дұрыс жауап «жоқ».
Сіз жаман әдетпен күресе алмайсыз, өйткені бұл қанағаттандырылмаған қажеттіліктердің нәтижесі. Бірақ, екінші жағынан, жаман әдетті елемеуге болмайды , өйткені бұл қайтадан қанағаттандырылмаған қажеттіліктердің салдары.
Осылайша, балаңыздың бас бармағын сорып жатқанын немесе тырнағын тістеп жатқанын бірінші рет көргенде, балаңызға сөгіс бермеңіз. Одан да саусағыңызға қыша жағып, қолыңызды ұрып-соғу, ауыр жазалау сияқты жазалау шараларын қолданбаңыз. Өзіңізге айтыңыз: «Бұл ата-ана ретінде менің баламмен не болып жатқаны туралы ойлауға себеп болды».
Жаман әдеттер олардың негізінде жатқан қажеттілік қанағаттандырылған кезде із-түзсіз жойылатыны дәлелденген .
Баланың негізгі қажеттіліктері қандай ? Сүйіспеншілікке, қауіпсіздікке, ата-ананың назарына, құрметіне деген қажеттілік. Ал егер бала сүйіспеншілікті сезінбесе, өзін қауіпсіз сезінбесе, ата-ананың назары немесе анасы немесе әкесі тарапынан құрмет болмаса, оның орнын толтыру механизмдері іске қосылады. Олардың көмегімен бала өз уайымын, үлкендердің назарын аудармауын жоюға немесе қорқынышын жеңуге тырысады.
Баладағы жағымсыз тәжірибелер ата-ананың жанжалдарынан, сүйіспеншілік пен махаббат көріністерінің болмауынан, ата-ананың үнемі қаталдығы мен мәңгілік тыйымдарынан туындайды.
Көбінесе жаман әдеттер балада ол үшін стресстік жағдайда , шамадан тыс интеллектуалды және физикалық стрессте немесе ата-анасы балаға шамадан тыс талаптар қойғанда пайда болады.
Жаман әдеттердің себебі (мысалы, тырнақтарды тістеу әдеті) жағымсыз эмоционалды тәжірибені азайтуға және жүйке кернеуін жеңілдетуге ұмтылу болып табылады.
Мысалы, балалар ұйықтар алдында саусақтарын сорып алады . Егер бала ұйықтар алдында немесе ұйықтап жатқанда анасының немесе әкесінің жанында болғанын қаласа және сіз бір себептермен одан бас тартсаңыз, онда ол қауіпсіздік пен жайлылық сезімін өздігінен алудың жолын іздей бастайды. Ал саусақты немесе жастықтың бұрышын немесе сүйікті ойыншықтың құлағын сору бұл жағдайда өте қолайлы - мұның бәрі ананың кеудесін сору жағдайын қайта жасайды, оның жанында бала өзін қауіпсіз сезініп, сүйіспеншілікпен жылынды. Баланы бұл әдеттен айыру үшін көбінесе анасының төсекке баланың жанында отыруы жеткілікті; Мен ұйықтар алдында онымен сабырмен сөйлестім, бала тынышталып, ұйықтап кетуі үшін оның қолын біраз уақыт ұстадым. Бала неғұрлым үлкен болса, соғұрлым оны бас бармағын сорудан шығару қиынырақ. Нәзіктікті арттырумен қатар, біз балаға ата-анасының жетекшілігімен жеңе алатын кішігірім жауапкершіліктерді жүктей отырып, өз қабілеттеріне деген сенімділікті оятуға тырысуымыз керек. Ұйқыға дейін аз уақыт бұрын саусақты сору орын алса, билеу және арқанмен секіру ұсынылады (бұл ұйықтар алдында қозғалыс ауруын еске түсіреді). Балаңызға тербелетін ат сатып алуға болады.
Егер сіздің балаңыз тырнағын тістеп жатса, алдымен олардың реттелгенін тексеріңіз. Кейде тырнақ немесе аршылған тырнақ балаға ыңғайсыздық тудырады. Ол бұл туралы сізге айта алмайды немесе ұмытып кетеді, сондықтан ол мәселені өз бетімен шешуге тырысады. Егер сіз баланың тырнағын тістеу арқылы кернеуді жеңілдететініне сенімді болсаңыз, онда:
- Балаңызға басқа жолмен (мысалы, жастықты теуу, бос бөлмеде айқайлау, жылау, соңында) «разрядтауға» болатынын түсіндіріңіз.
- Оны мазалаған жағдай мен оған реакциясы арасындағы байланысты үзу үшін оның назарын басқа әрекетке аударыңыз.
- Балалық шақтағы тәжірибелер немен байланысты болуы мүмкін екенін ойлап, себебін жойыңыз.
Бала тістеп алса не істеу керек :
- Күрескерді келіссөздер жүргізуге, өз пікірін қорғауға және оның дұрыстығын сөзбен растауға үйрету.
- Бала кезінен агрессорды өзін ұстауға, ата-анасын құрметтеуге және сүюге үйрету керек.
Бала ант берсе не істеу керек :
- Баланың назарын бұған аудармаңыз, әдетте, сөздік қоры байыған сайын ант беруге «қызығу» өздігінен кетеді.
- Егер сіз қарғысқа қатты әрекет етсеңіз, бала сіздің немесе айналаңыздағылардың наразылығынан ләззат алу үшін оларды қайта-қайта қуана қайталайды.
- Балаңыз есейген кезде онымен шын жүректен сөйлесіп, балағат сөздерді көрсету өте жақсы емес екеніне көз жеткізіңіз.
Мұрнымызды таңдаймыз ба?
Мұрын қуысын таза ұстау керек, мұны істеудің бір жолы - мұрынды таңдау. Кішкентай балалар мұрындарын таңдай бастайды, өйткені олар өз денелерін үйренеді.
Осылайша:
- Егер бала мұрнын таңдаса, мүмкін ол жай ғана физиологиялық негізделген процедураны орындайды - мұрнын тазартады. Ішіне май (күнбағыс, шабдалы) тамызуға болады. Болашақта балаңызбен мұрындағы саусақ туралы талқылауға ешқандай себеп болмас үшін, оны шарфты қолдануға үйретіңіз және мұндай процедураның басқалардың көзінше жасалмайтынын түсіндіріңіз.
- Егер кішкентай баланың мұрны мөлдір болса, бірақ саусақ әлі танау тесігіне жабысып тұрса, күте тұрыңыз - мұрынды тексеру уақыты болуы мүмкін.
Кішкентай баладағы мастурбация.
Бір күні ұлыңыздың немесе қызыңыздың жыныс мүшелеріне қол тигізетінін байқайсыз. Бұл не? Табиғи балалық құмарлық немесе патологиялық әдет - мастурбация (мастурбация)?
Егер бала өз дене мүшелеріне қараудан және сезінуден оңай ауытқыса, сұрақтарды ашық қояды (мысалы, дене құрылысы, еркек пен әйелдің, қыз бен әйелдің айырмашылығы туралы), оның мінез-құлқы мен қалыпты ұйқы бұзылмайды, бұл психиканың дамуының, қоршаған әлемді және өзін-өзі танудың табиғи қадамы. Мұндай қызығушылықтың өсуі 3 жастан 6 жасқа дейін пайда болады, содан кейін жасөспірімдікке дейін басылады. Бұл жағдайда ата-ананың әдептілік танытуы, табиғи қызығушылықтан ұялмай, балалардың сұрақтарына жауап беруі жеткілікті.
Бірақ егер баланың мұндай мінез-құлқы қалыпты болса және тіпті қарама-қарсы жыныстағы балаларға қарау толығымен қолайлы деп саналса, онда мастурбация деп нені айтамыз? Норма қашан патологияға айналады?
Әңгімені бастайық, 2-3 жаста сәби әлі мастурбацияның не екенін түсінбейді, кейбір жерде өзіне және басқаларға тиісу әдепсіз болып саналатынын білмейді, сондықтан бұл жаста мастурбация туралы айту әлі ерте. Мастурбация - бұл өзін-өзі қанағаттандыру тәсілі, егер бала өзін эмоционалды босаңсуға әкелсе (ұйықтар алдында, оңаша жерде жасырынып) және оны үнемі жасаса, онда патологиялық әдет туралы айтуға болады.
Ересектерге байқалатын ашық нысанда бұл әдет мектеп жасына дейінгі ұлдардың 5% және қыздардың 3% -ында кездеседі (А.И. Захаров бойынша).
Мастурбацияның пайда болуының алғы шарттары.
Физиологиялық.
- Белсенді, көнбейтін темперамент (холерик) және соның салдарынан психикалық стрессті жеңілдету қажеттілігі артады.
- Егер қыз қуыршақтармен ойнағанды ұнатпаса, ұлдармен дос болғанды жөн көреді; егер ұлдың бойында қызға тән мінез-құлық белгілері болса.
Психологиялық.
- Дұрыс емес тәрбие: шамадан тыс ауырлық, белсенділікті шектеу, көп мөлшерде тыйым салу, физикалық жазалау (әсіресе бөксені ұру, белдікпен ұру).
- Ата-аналармен эмоционалды қарым-қатынас проблемалары: сүйіспеншіліктің, назардың болмауы, жағымды эмоциялар, анасынан ерте ажырау (баланы балабақшаға ерте бергенде, анасы жұмысқа барады және нәресте күтімін басқа ересек адамға тапсырады). Мұндай балалар өздерінің сезімдерін, эмоцияларын, тәжірибелерін жасырады, көбінесе өздерінің қиял әлемінде өмір сүреді.
- Отбасында екінші бала пайда болады, ал үлкені өзін қажетсіз және сүймейтін сезінеді.
- Күшпен тамақтандыру мастурбацияның пайда болуына ықпал етеді. Бұл жағдайда күрделі компенсаторлық процесс орын алады: ауыздың және еріннің рефлекторлық аймағы «үнсіз» (бала тамақтан ләззат алмайды), ал жыныстық аймақ «сөйлей» бастайды, бұл босатуды қажет ететін шиеленіс тудырады (сәйкес А.И.Захаров).
- Психологиялық инфекция - ересектер баланы төсекке жиі жатқызады, тым көп сипады, ернінен сүйеді немесе гигиенасына тым мұқият болады (жиі жуу, т.б.).
- Баланың құрбыларымен немесе теледидардан көргенін қайталайтын кездері болады.
Клиникалық.
- Нейропатияның көрінісі - ұйқының бұзылуы, нашар ұйқы - осылайша жойылатын алаңдаушылықтың жиналуына әкеледі.
- Шамадан тыс орау, тығыз киім.
Мастурбацияның пайда болуын тағы не тудыруы мүмкін?
- Отбасындағы жалғыз бала, балалар қоғамынан оқшауланған.
- Баланың жоғары эмоционалдылығы.
- Қозғыштығының жоғарылауы.
- Жүктілік патологиялары, қажетсіз жүктілік.
- Ата-аналар бір жыныстағы баланы қалаған кезде, бірақ «бұл басқаша болды».
- Ата-аналардың қағидаларды шектен тыс сақтауы.
- Импульсивтілік, әкенің ұстамдылығы.
- Ананың салқындығы.
Балаға қалай көмектесуге болады?
- Ең алдымен, әдеттің себебін анықтаңыз.
- Ешбір жағдайда ұятқа қалмаңыз, жазаламаңыз немесе ұрыспаңыз.
- Мастурбацияны әдетке айналдырған баланы төсекте жалғыз қалдырмаңыз, егер ол бірден ұйықтап қалмаса, оған ертегімен ұйықтауға көмектесуге тырысыңыз.
- Олар баланы күндізгі уақытта жыныстық органдармен «ойындардан» алшақтатады, баланың назарын оған аудармайды, қызықты әрекеттермен.
- Бұл тақырып туралы балаңызбен сөйлесудің қажеті жоқ, бірақ сіз өзіңіздің білім беру әдістеріңіз бен балаңызбен қарым-қатынасыңызды түбегейлі өзгерте аласыз.
- Балаңызға көбірек еркіндік және өз бетінше әрекет ету мүмкіндігін беріңіз.
- Жиі мақтау.
- Отбасындағы атмосфера тыныш және достық болуы керек.
- Егер бала жүгіргісі немесе секіргісі келсе, оны ұстап қалмаңыз, керісінше, оған физикалық белсенділікті қамтамасыз етіңіз (ашық ауада серуендеу, спорт немесе би сабағы).
- Балаңызды сезімдер мен эмоцияларды білдіруге шақырыңыз, егер ол жағымсыз эмоцияларға қалай дұрыс жауап беру керектігін білмесе, оны үйретіңіз.
- Дәрістер мен лекциялардан аулақ, бейтарап тақырыптарда жиі сөйлесіңіз.
- Тікенді қызуды, диатезді, гельминтозды дер кезінде емдеу; урологиялық және гинекологиялық аурулар.
- Киім таза, бос және үйкеліс болмауы керек.
- Балаңызды оның «лас» әрекеттерінің қорқынышты салдарымен қорқытпаңыз! Бұл кемшілік кешенінің пайда болуына әкеледі, ол болашақта өз денесін түсіну проблемаларына, ересек жастағы жыныстық қатынасқа байланысты проблемаларға әкеледі.
- Бұл тақырыпты бейтаныс адамдардың алдында сұрау, тексеру немесе талқылау арқылы баланы қорламаңыз.
- Диетаны қайталаңыз (аз тәтті, ащы, тұзды).
Есіңізде болсын! Мастурбация - жүйке кернеуін жеңілдететін әдіс. Егер сіз шиеленісті жеңсеңіз, мастурбация «кетеді».
Балаңызды жақсы көріңіз! Көбінесе мастурбация ешкімге қажет емес, ешкімге сүйіспеншілік танытпайтын, өз ойын жеткізуге мүмкіндігі жоқ балалар үйіндегі балаларды қамтиды. Қорытынды жасаңыз!!!
Егер сіздің балаңызда жаман әдет пайда болса, мына ережелерді сақтаңыз.
- Бұл әдеттің себебін түсінуге тырысыңыз.
- Балаға ультиматум түрінде мұндай әрекетке тыйым салмаңыз.
- Жаман әдет пайда болған сәтте балаңызға ұрыспаңыз және жазаламаңыз.
- Оның әрекеттеріне назар аудармаңыз.
- Жаман әдет пайда болған кезде, баланың назарын басқа нәрсеге аударуға тырысыңыз, мысалы, егер бала қолын аузына апарса, оны «жарайды» ойнауға шақырыңыз немесе: «Қолыңызды сүйіп көрейін!» Деңіз.
- Баланы сүйіспеншілікпен және сүйіспеншілікпен қоршаңыз, баланың көзінше бір-біріне қарама-қайшылық жасамаңыз.
- Зияткерлік және физикалық белсенділік баланың мүмкіндіктеріне сәйкес келетінін қарастырыңыз.
- Есіңізде болсын, жаман әдеттер көңіл-күйі төмен және депрессияға бейім балаларда жиі кездеседі, сондықтан жақсы көңіл-күй тудыратын барлық нәрсе жаман әдеттерді жоюға көмектеседі.
Жаман әдеттерден арылудың жалғыз рецепті жоқ. Жақсы тәрбие берудің және жаман әдеттердің алдын алудың негізгі ережесі – балаға көңіл бөлу, оның күнін ойыншықтармен, кітаптармен, суреттермен қызықты әрекеттерге толтыру. Ешбір жағдайда күш қолданбау, қорқыту, дөрекілік көрсету, балаларға ыңғайсыздық немесе ауыртпалық туғызбау, мастурбация кезінде ұру, тістеген кезде тырнаққа қыша жағуға болмайды.
Осының бәрі балада жағымсыз эмоциялар тудырады, тітіркендіреді, тітіркендіреді, жағымсыз әдетті күшейтеді.
Және мынаны есте сақтаңыз: қасиетті жер ешқашан бос болмайды. Балаңызға қорқыту немесе жазалау арқылы саусағын соруға, тырнақ тістеуге және т.б. тыйым салып, біраз уақыттан кейін сіз жойған әдеттеріңіздің орнына бірдей (көп болмаса) зиянды жаңа әдеттердің пайда болғанын байқайсыз.